on hold در پی پال و چگونگی رفع آن

on hold در پی پال و چگونگی رفع آن

“پی پال” (PayPal) یکی از بزرگترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در جهان است که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده است. این سیستم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به راحتی و با امنیت بالا پرداخت‌های آنلاین خود را انجام دهند. کاربران می‌توانند از این سیستم برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با خرید و فروش اجناس و خدمات، ارسال و دریافت پرداخت بین کشوری، پرداخت هزینه‌های مربوط به خدمات آنلاین و… استفاده کنند. به علاوه، برای استفاده از این سیستم، کاربران نیاز به حساب کاربری در پی پال دارند که می‌توانند آن را رایگان و با داشتن یک آدرس ایمیل ایجاد کنند. یک نکته مهم که در پی پل وجود دارد و بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، هولد یا حالت تعلیق وجوه کاربران است. در این محتوا با on hold در پی پل آشنا شده و چگونگی ایجاد و جلوگیری از آن را متوجه می‌شویم.

در صورت تمایل به شارژ حساب پی پال خود می‌توانید از اینجا اقدام فرمایید. 

در صورتی که قصد خرید ویزا کارت جهت وریفای اکانت پی پل خود با اعتبار و تاریخ انقضای 5 ساله دارید اینجا کلیک کنید

on hold پی پال چیست؟ چه مواردی باعث هولد شدن پی پل میشود؟

هولد (Hold) در پی پال به معنای نگهداری موقت پرداخت و عدم انتقال وجه به حساب فروشنده است و on hold به معنی بودن در وضعیت تغلیق خواهد بود. پی پال ممکن است در صورتی که شناور بودن حساب فروشنده، اطلاعات ناقص و یا مشکلات دیگری در پرداخت وجود داشته باشد، به صورت خودکار یا دستی برای مدتی پرداخت را نگهداری کند. در ادامه مواردی که ممکن است باعث هولد شدن پی پال شوند را بررسی می‌کنیم:

  1. حساب جدید: در صورتی که حساب پی پال فروشنده تازه ایجاد شده باشد، پی پال ممکن است برای بررسی بیشتر موقعیت حساب، پرداخت‌ها را نگهداری کند. شما به عنوان فروشنده برای اولین بار در حال فعالیت هستید و یک فروشنده جدید در پی‌پال شناخته می شوید، پس زمانی نیاز است تا تاریخچه کافی از تراکنش‌های مثبت خریدار – فروشنده را ایجاد کنید. خبر خوب این است که با تأیید هویت خود و ایجاد تاریخچه مثبت فعالیت فروش، معمولاً می‌توانید از این وضعیت خارج شوید.
  2. عدم فعالیت در مدت زمان طولانی: شما به مدت طولانی فعالیت فروش نداشته‌اید. زمانی که فعالیت فروش شما به مدت طولانی متوقف شده باشد، نیز زمان لازم است تا تاریخچه کافی از تراکنش‌های مثبت خریدار – فروشنده را بازسازی کنید.
  3. فروش خارج از الگو: در صورتی که فروشنده برای اولین بار یک محصول جدید به فروش برساند و یا به صورت غیرمعمول برای فروش اقدام کند، پی پال ممکن است پرداخت را نگهداری کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز درست است. الگوی فروش شما به نظر غیرعادی یا تغییر کرده است. فعالیت فروش غیرعادی شامل: افزایش ناگهانی فروش یا تغییر در قیمت متوسط فروش، پلتفرم کسب و کار یا نوع محصولاتی است که به فروش می‌رسانید.
  4. مشکلات در ارسال کالا: در صورتی که فروشنده به تازگی کالا را ارسال کرده باشد ولی خریدار کالا را دریافت نکرده باشد، پی پال ممکن است پرداخت را نگهداری کند تا مشکلات احتمالی حل شود.
  5. شکایات: در صورتی که خریدار شکایتی در مورد کالای خریداری شده داشته باشد، پی پال پرداخت را نگهداری می‌کند تا شکایت حل شود.
  6. محدودیت‌های مالی: در صورتی که فروشنده در گذشته مشکلاتی مالی داشته باشد، پی پال حساب او را محدود می‌کند و پرداخت‌ها را نگهداری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز درست است.

on hold در پی پل

چگونه از هولد شدن پی پل جلوگیری کنیم؟

چهار راه برای کمک به جلوگیری از تأخیر در دسترسی به وجوه یا همان on hold پی پل وجود دارد که میتواند تا حد زیادی از ایجاد مشکلات و یا تاخیر در دسترسی به وجه جلوگیری کند. توجه داشته باشید این راه‌هایی است که خود پی پل پیشنهاد داده است.

  1. به طور مرتب ایمیل و یادآوری در صفحه حساب خود را بررسی کنید. 
    اگر یک خریدار به شما پرداختی را انجام داده است و پرداخت هولد شده است، پی پل از طریق ایمیلی با عنوان “پیام مهمی در مورد موجودی پی‌پال شما” یا از طریق یک هشدار در صفحه خلاصه حساب آن را به شما اطلاع می‌دهد. این ایمیل یا هشدار منبع بهتری از اطلاعات در مورد اینکه چرا پرداخت شما در دسترس نیست و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا مشکل هولد شدن حساب رفع شود، را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  2. از برگشت وجه، اختلافات و شارژبک‌ها تا می‌توانید جلوگیری کنید.
    عکس‌های واقعی و شرح دقیق از محصولات را در اختیار کاربران قرار دهید تا خریداران دقیقاً بدانند که چه چیزی دریافت خواهند کرد. زمان و هزینه حمل و نقل و تحویل محصول را به کاربر بگویید. سعی کنید شرایط خوب و مساعدی را برای کاربران خود فراهم کنید. در صورتی که شرایط خاصی را مد نظر دارید تا از برگشت پول و نارضایتی کاربر می‌کاهد را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
  3. در ارتباط و همکاری با مشتریان دقت داشته باشید.
    نحوه ارتباط با مشتریان و کاربران خود را روشن سازید و سعی کنید پاسخگو و مفید باشید. همکاری با مشتریان در ابتدای مسئله، می‌تواند از گسترش یک مشکل کوچک به یک مشکل بزرگ‌تر جلوگیری کند و پیروی از دستورالعمل‌های قبلی می‌تواند به کاهش تعداد اختلافات، ادعاها و شارژبک‌های خریدار نیز کمک کند. اگر در اختلاف با یک خریدار قرار دارید، باید سریعاً شروع به حل آن کنید.
  4. پیام خدمات مشتری را تنظیم کنید.
    از هر گونه اختلاف با مشتری و کاربر جلوگیری کنید. سعی کنید در صورت وجود مشکل آن را به طور واضح با کاربر در میان بگذارید.

دسترسی به حساب چه زمانی امکان پذیر است؟

بعد از رفع مشکلی که موجب on hold پی پل شده است، پی پال حساب شما را ظرف ۲۱ روز دوباره آزاد خواهد کرد. بعد از این که با چنین مشکلی از سمت پی پل مواجه شدید در اولین قدم باید مشتری خود را راضی کرده و اختلافات ایجاد شده را رفع کنید.توجه داشته باشید PayPal برای حفظ امنیت حساب کاربری، ممکن است به صورت دوره‌ای حساب کاربری شما را برای بررسی های امنیتی ببندد. این مورد به دلیل فعالیت های غیرعادی در حساب کاربری شما، تراکنش‌های بیش از حد، یا دلایل دیگری می تواند باشد. اگر حساب کاربری شما توسط PayPal به هر دلیلی مسدود شد، بهتر است ابتدا مشکل که موجب مسدود شدن حساب شده است را رفع کنید سپس با توجه به هشدار پی پل و مدت زمان تعیین شده، صبر کنید تا حساب شما باز شود.

نکته مهم که در پی پال وجود دارد و باید بدانید.

توجه داشته باشید تراکنش های مالی و دسترسی به وجه در پی پل به صورت آنی نیست و on hold پی پل یکی از مشکلات رایج است. ولی برداشت پول اصولا به صورت سریع و کم هزینه انجام می‌شود.  زمانی که مشتری پولی را برای شما واریز میکند طبق قانون موجود در پی پل مدت زمانی حساب شما بسته می شود تا تاییدیه لازم انجام شود. بسته به شرایط و محدودیت‌های مختلف، زمان برداشت پول از حساب PayPal ممکن است، متفاوت باشد. بسته به کشور و نوع حساب، حداقل شما باید چند روز صبر کنید تا پول به حساب بانکی یا کارت اعتباری شما منتقل شود. همچنین برای برداشت پول از حساب خود، باید مطمئن شوید که حساب شما تأیید شده است.